دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
کد خبر: 328462
۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
قرآن کریم

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه از برگزاری دوره حفظ قرآن کریم در این استان خبرداد و گفت: در مرحله اول این طرح بیش از 200 طلبه حضور داشتند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به  اهمیت و جایگاه قرآن کریم ، اظهارداشت: قرآن كريم در برگيرنده هدايت و سعادت انسان در دنيا و آخرت بوده  و در تمام مراحل زندگي رهبر و راهنماي انسان به سوي كمال است.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی است، افزود: از آنجا که این کتاب آسمانی، معجزه ماندگار پیامبر خاتم است، همه باید به آن اهتمام داشته باشیم زیرا در همین زمینه رهبر معظم انقلاب بر حفظ این کتاب شریف تاکید دارند.

حجت‌الاسلام محمدی، با تاکید بر اهتمام ویژه طلاب به آموزه های قرآنی در امر تبلیغ و رسالت خطیر خود،گفت: دوران طلبگی بهترین فرصت برای فراگیری آموزه های قرآنی و حفظ آیات شریفه الهی است و برگزاری دوره  حفظ قرآن کریم برای طلاب گامی موثر در این زمینه است.

وی خاطرنشان ساخت: در مرحله اول دوره حفظ قرآن کریم، این طرح در دو مدرسه استان برگزارشد که با استقبال کم نظیر طلاب مواجه گردید.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: این دوره با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار گردید و بهترین و نوین ترین شیوه های حفظ قرآن کریم برای طلاب بیان شد.

وی اظهارداشت: در این دو روزه بیش از 200 طلبه کرمانشاهی حضور داشتند.

به گفته حجت الاسلام محمدی، این دوره برای تمام طلاب و مدارس استان در یک دوره منظم ، برنامه ریزی شده  و به زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد .

وی یادآورشد: در این طرح ، طلاب نخبه و توانمند قرآنی استان، شناسایی و در طول دوران تحصیل از آنها جهت تدریس قرآن در مدارس علمیه استفاده خواهدشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه در پایان خاطرنشان ساخت: در راستای به روز رسانی اطلاعات و دانش اساتید قرآن دوره‌هایی نیز برای آنان برگزار خواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha